2008. június 13., péntek

Egy kis hazai :)

Régóta kedvelem a különböző népek zenéit. India, és más keleti zenék, dél amerikai indián zene... Úgy érzem, hogy az eredeti népzene megmutatja, milyen egy nép, népcsoport lelke. A szövegekből megtudod, mi a fontos számukra, még azt is megérezheted benne, hogy milyen tájon élnek. Mikor például a dél-amerkai zenét hallgatom, szinte látom a magas hegyeket!

Nem tudom, hogy mikor kezdtem el igazán szeretni a magyar népzenét... Apu inkább magyar nótákat hallgatott, ami azért nem ugyanaz :) Akkoriban nem is annyira érdekelt ez a fajta zene. Ma már szívesebben meghallgatom, ha éppen szól valahol a nóta "jó ebédhez", de az igazi mégis az eredeti népzene!
Nagyapám, apu apja lakodalmakban játszott fúvós hangszeren és nagybőgőn. Bár amikor én megismertem, már valószínűleg ritkán járt zenélni, mert a nagybőgő is a padláson volt; ott próbáltam pengetni időnként... érdekes szórakozás volt. Nem emlékszem, hogy játszott-e valamelyik hangszeren otthon.

Arra emlékszem, ahogy a papa mutatta nekem, hogyan kell fújni. Próbálgattam a tuba fúvókájából valami hangot kicsikarni... hát elég érdekes hangok jöttek ki belőle ! Már ha kijött egyáltalán valami a nyálon kívül :) A papának valahogy jobban ment. Mióta az őseimet kutatom, érdekel, milyen zenét játszottak, mire táncoltak a bálban, mit énekelt egy anya a kis gyermekének... Szerencsére a népzene nem ment ki a divatból, sőt a fiatalok között vannak lelkes hívei; bizonyára nem véletlenül.

Nemrég találtam a következő dalt. Nem elékszem, hogy a papáéknál hallottam volna, de ahogy hallgatom érzem azt az érzést, ami ott volt, azoknak az alföldi embereknek a lelkét, a büszkeségét, akik az én rokonaim, akikhez tartozom. Nem tudom elmondani milyen... Ha Te is alföldi vagy, akkor érzed! :)


2 megjegyzés:

Kri írta...

Ha tudnád micsoda csodás útra vezetett a Jó Isten! Szívesen látlak a blogomon : http://kerecsen.blog.hu/
Lehet hogy sokat nem segít , de talán elgondolkodtat. Ha nem ismered a rovást, szívesen tanítlak. Ha lelkedben nyitott vagy rá, akkor itt az ideje. Számomra ez volt a következő lépcsőfok. A rovás leckéket még csak nem régen kezdtem összeállítani. A honlapomra tettem az első leckét. http://kri-fu-fa.gportal.hu/gindex.php?pg=29272245&postid=72870
Krisztina

CsGabor írta...

Mi az a csodás út? Kíváncsi vagyok! Ezeket bejegyzéseket részben a magam örömére tettem fel; de azért is, hátha még valaki másnak is mondanak valamit :)

Ha gondolod, beszélhetünk részletesebben emailben tovább... Persze örülök az itteni megjegyzéseidnek is!
címem: gcsanyifree@gmail.com

Köszönöm a meghívást! A rovást már elkezdtem tanulni, de még nem tudok mindent attól tartok :)

Látom, elkezdted a blogodon a leckéket... Szerintem jó ötlet, ne hagyd abba!


Ezen az oldalon > http://mek.oszk.hu/
a "keresés a gyűjteményben" részben írd be a "téma" -hoz hogy rovás , és láss csodát! :)